Dne 12. června 2024 zahájil Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) každoroční celoevropskou mediální kampaň u příležitosti Světového dne boje proti padělání. V souvislosti s významnými sportovními událostmi, které se budou konat v roce 2024, včetně olympijských her v Paříži a mistrovství Evropy ve fotbale v Německu, je letošní kampaň zaměřena na sport, konkrétně na negativní dopady padělání a pirátství na životaschopnost sportu a sportovního odvětví.
Kampaň upozorňuje na rizika, které činnosti porušující práva duševního vlastnictví představují pro sport, hospodářství a chování evropských spotřebitelů. Kampaň také vyzývá fanoušky a spotřebitele, aby sledovali sportovní události legálně a kupovali pouze autorizované sportovní zboží. Rovněž představuje výsledky druhého ročníku „Operace Fake Star“, která se uskutečnila pod záštitou iniciativy Evropská multidisciplinární platforma proti hrozbám trestné činnosti (EMPACT).
Tisková zpráva ke kampani je k dispozici ve všech jazycích EU zde a jsou v ní doplněny základní statistické údaje o průzkumu online pirátství a padělání sportovního zboží v jednotlivých členských státech EU. K tiskové zprávě je rovněž přiloženo video s titulky ve všech jazycích EU, které je dostupné na sociálních médiích.
SOAP, červen 2024