Nastavení cookies

Vyhlašovací podmínky výzvy NPO 464 Kreativní vouchery III.

Přílohy k žádosti:

  1. Čestné prohlášení k vyloučení střetu zájmů.
  2. Čestné prohlášení pro žadatele o podporu v režimu de minimis.
  3. Prohlášení k velikosti podniku.
  4. Průzkum trhu. - příloha Průzkum trhu obsahuje také rozpočet projektu - rozpočet projektu NENÍ samostatnou přílohou!
  5. Smlouva uzavřená s poskytovatelem služby (kreativcem).
  6. Úplný výpis z evidence skutečných majitelů (stáhnete z https://esm.justice.cz/ias/issm/rejstrik po přihlášení datovou schránkou či identitou občana - podrobný návod viz níže).
  7. Doklad o vedení bankovního účtu žadatele.

Další přílohy žádosti:

  1. Plná moc (povinná, pokud žádost podává zplnomocněnec/kyně).

Další dokumenty:

  • Vyhodnocení dopadů kreativních voucherů (online dotazník bude rozeslán žadatelům po vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace).
  • Pokyny k publicitě NPO (podrobný grafický manuál bude zveřejněn před zahájením výzvy).

Návody:

Konzultační proces k výzvě byl ukončen 28. 2. 2025. Pro případné dotazy slouží sekce Často kladené dotazy níže na této stránce.

Číslo výzvy                                                              0464

Komponenta

Rozvoj kulturního a kreativního sektoru

Iniciativa

Kreativní vouchery

Datum vyhlášení výzvy

20. 12. 2024

Datum zpřístupnění žádosti o podporu v dotačním portálu MK pro prvožadatele, kteří nebyli podpořeni v předchozích výzvách MK Kreativní vouchery I, II a Tvorba audiovizuálních děl  (výzvy NPO č. 381-395, 461, 463)

3. 3. 2025 od 12:00 hod.

Datum ukončení příjmu žádostí o podporu pro prvožadatele, kteří nebyli podpořeni v předchozích  výzvách MK Kreativní vouchery I, II a Tvorba audiovizuálních děl

7. 3. 2025 do 15:00 hod.

Datum zpřístupnění žádosti o podporu v dotačním portálu MK pro žadatele, kteří byli podpořeni v předchozích výzvách MK Kreativní vouchery I, II a Tvorba audiovizuálních děl

10. 3. 2025 od 12:00 hod.

Datum ukončení příjmu žádostí o podporu pro žadatele, kteří byli podpořeni v předchozích výzvách MK Kreativní vouchery I, II a tvorba audiovizuálních děl

14. 3. 2025 do 15:00 hod.

Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu

15. 9. 2025

Území dopadu

ČR

Alokace výzvy

70 000 000 Kč, alokace byla 21.2.2025 navýšena na 80 000 000 Kč

Indikátory výzvy

650 voucherů předělených malým a středním podnikům.

Garant výzvy

Odbor umění, knihoven a kreativních odvětví

 

Často kladené dotazy k výzvě Kreativní vouchery III - č. 464

  1. Je alokace pro výzvu pro prvožadatele, kteří nebyli podpořeni v předchozích výzvách MK Kreativní vouchery I, II a Tvorba audiovizuálních děl, oddělena od alokace pro již podpořené žadatele, nebo se může stát, že celá částka bude vyčerpaná prvožadateli?

Odpověď: Alokace pro prvožadatele je stanovena na max. 60 % celkové alokace výzvy. Zbývající prostředky ve výši min. 40 % celkové alokace budou rozděleny mezi opakující se žadatele.

Termínem “prvožadatel” myslíme všechny žadatele, jejichž projekty nebyly podpořeny v dosud realizovaných dotačních výzvách. Není to ten, kdo žádá poprvé, ale ten, kdo dosud žádný voucher nezískal.

  1. Naplňuje nezisková organizace bez hospodářské činnosti definici SME?

Odpověď: Nenaplňuje. Za MSP podle definice uvedené ve výzvě je považován subjekt pravidelně vykonávající hospodářskou činnost.

  1. Mohou o dotaci žádat mikropodniky?

Odpověď: Ano. Žadatelem o dotaci mohou být malé a střední podniky (dále „MSP“) vymezené Doporučením Komise 2003/361/ES ze dne 6. 5. 2003 o definici mikropodniků, malých a středních podniků zveřejněném v Úředním věstníku EU L 124 dne 20. 5. 2003 se sídlem nebo zapsanou provozovnou na území České republiky a s prokazatelnou historií min. 3 měsíce před vyhlášením výzvy, tj. od 20. 12. 2024.

  1. Můžeme se ucházet o dotaci ve výzvě Kreativní vouchery III č. 464 jako nezisková organizace poskytující sociální služby?

Odpověď: Ano. Za MSP je dle výše uvedeného Doporučení považován subjekt pravidelně vykonávající hospodářskou činnost (tj. prodej výrobků nebo služeb za danou cenu na trhu, čímž na daném trhu vytváří konkurenční prostředí), bez ohledu na právní formu (tzn. pokud splňuje podmínky, lze za něj kromě obchodních korporací považovat i OSVČ, spolek, nadaci či nadační fond, zájmové sdružení právnických osob a ústav, o.p.s. či jiné subjekty).

  1. Ve výzvě Kreativní vouchery III č. 464 je jasně definován maximální počet žádostí na jednoho žadatele. Jak je to v případě, že se jedná o dva právnické subjekty (s.r.o.), které ale mají společnou osobu jednatele?

Odpověď: Každý právní subjekt (jedinečné IČO) může podat žádost.

  1. Mohu z dotace hradit práci více kreativců?

Odpověď: Ne, dotaci lze použít na služby pouze jednoho kreativce. Povinnou přílohou žádosti je průzkum trhu, který musí splňovat následující požadavky:

  • kdy byl průzkum trhu proveden (k žádosti o dotaci bude přiložena emailová komunikace dokladující oslovení minimálně tří kreativců s žádostí o zaslání cenové nabídky)
  • kdo byl osloven (žadatel vyplní přílohu „posouzení nabídek“, v níž uvede údaje o oslovených a kreativcích, tzn. jméno, IČO/DIČ a kontaktní e-mail)
  • k žádosti o dotaci budou doloženy minimálně 2 cenové nabídky od oslovených kreativců (v případě, že nabídku dodal pouze jeden kreativec, je nezbytné oslovit dalšího kreativce).

  1. Musí být kreativec v momentě průzkum trhu registrovaný v Celostátní galerii kreativců?

Odpověď: Nemusí. Vybraný kreativec však musí být v Celostátní galerii kreativců registrovaný v momentě podání žádosti.

  1. Do jaké kategorie spadá žadatel, jemuž bylo vystaveno rozhodnutí o poskytnutí dotace v předchozích výzvách MK Kreativní vouchery I, II a Tvorba audiovizuálních děl, avšak od realizace projektu z jakýchkoli důvodů odstoupil a dotaci nevyčerpal?

Odpověď: Rozhoduje skutečnost, zda byl daný subjekt podpořený. Za žadatele podpořeného v předchozích výzvách MK Kreativní vouchery I, II a Tvorba audiovizuálních děl  se považuje subjekt, kterému  bylo vystaveno Rozhodnutí o poskytnutí dotace, a to i v případě, že z realizace projektu z jakýchkoliv důvodů odstoupil a dotaci nevyčerpal.

  1. Bude možné si žádost o dotaci připravit v Dotačním portále Ministerstva kultury před spuštěním příjmu žádostí?

Odpověď: Ne, žádosti bude možné začít vypracovávat až v momentě spuštění příjmu žádostí, tj. 3. 3. 2025 od 12:00 hod, popř. 10. 3. 2025 od 12:00 hod. Manuál pro zpracování žádosti bude zveřejněn na webu Ministerstva kultury na začátku února 2025.

  1. V jakém vzájemném vztahu jsou limity počtu žádostí na jednotlivé oblasti podpory? Například můžeme teoreticky jako žadatel podat 3 žádosti v oblasti herní průmysl a navíc ještě 1 žádost v oblasti marketingových strategií?

Odpověď: Lze podat buď 1 žádost na aktivity v této oblasti: ● Architektura / interiérový design / design nábytku/ průmyslový a produktový design / módní design/ světelný design ● Design služeb ● UX design ● Fotografie ● Grafický design / branding ● Hudba / zvuk ● Informační a komunikační technologie ● Kulturní dědictví ● Marketingové strategie ● On-line marketing ● Práce s texty ● Řemesla ● Webdesign

Nebo lze podat 1 až 3 žádosti na aktivity v této oblasti ●Film / video / televize

Nebo lze podat 1 až 3 žádosti na aktivity v této oblasti ●Herní průmysl

Není možné navyšovat maximální počet žádostí kombinací limitů pro jednotlivé oblasti.

  1. Pokud podávám žádost v oblasti ● Architektura / interiérový design / design nábytku/ průmyslový a produktový design / módní design/ světelný design ● Design služeb ● UX design ● Fotografie ● Grafický design / branding ● Hudba / zvuk ● Informační a komunikační technologie ● Kulturní dědictví ● Marketingové strategie ● On-line marketing ● Práce s texty ● Řemesla ● Webdesign, mohu v rámci jedné žádosti navrhovat realizaci více aktivit (např. webdesign a fotografie)?

Odpověď: Při podávání žádosti v Dotačním portále MK je potřeba vybrat jednu převažující oblast, ve které kreativec bude poskytovat svou službu. Kreativec může v rámci jednoho projektu poskytnout doplňkové služby i z jiné oblasti (žadatel například zařadí svou žádost do oblasti grafický design a kreativec mu vytvoří návrh loga a jako dodatečnou službu ještě video). Výstupy a rozsah služeb musí být popsány v žádosti a musí jim odpovídat průzkum trhu (povinná příloha žádosti). Po odevzdání závěrečné monitorovací zprávy a vyúčtování projektu se v rámci předložených povinných příloh kontrolují rovněž výstupy projektu a povinná publicita. Výstupy musí odpovídat popisu uvedenému v žádosti a průzkumu trhu. Teprve po jejich schválení proběhne vyplacení dotace. 

  1. Bude MK v roce 2025 vyhlašovat speciální výzvu Kreativní vouchery pro audiovizi?

Odpověď: Ne, vyhlášení speciální výzvy Kreativní vouchery pro oblast audiovize tento rok MK neplánuje.

  1. Mohou o dotaci ve výzvě Kreativní vouchery III č. 464 žádat i nové společnosti, pokud splňují podmínku 3 měsíců od data registrace provozovny? Tzn. nejsou zde limity na obrat?

Odpověď: Ano, mohou.

  1. Mohu podat žádost ve výzvě Kreativní vouchery III č. 464 za konkrétní firmu v případě, že nejsem statutární zástupce této firmy?

Odpověď: Pokud budete chtít podat žádost za firmu a nejste její statutární zástupce, budete potřebovat plnou moc, opatřenou elektronickým podpisem (nebo úředně ověřeným podpisem s konverzí). Záleží na Vaší domluvě se statutárním zástupcem, zda žádost podáte přes Vaší identitu nebo identitu firmy.

  1. Je možné ve výzvě Kreativní vouchery III č. 464 prokázat historii firmy například dřívějším podnikáním OSVČ? Například v situaci, kdy současná OSVČ (žadatel) z jiných než dotačních důvodů zakládá novou s.r.o. a nejde o  transformaci OSVČ na  s.r.o., ale o založení zcela nového subjektu, který bude využívat stávající maily, webové stránky, historie, reference apod.

Odpověď: Není to možné. “Žadatelem o dotaci mohou být malé a střední podniky (dále „MSP“) vymezené Doporučením Komise 2003/361/ES ze dne 6. 5. 2003 o definici mikropodniků, malých a středních podniků zveřejněném v Úředním věstníku EU L 124 dne 20. 5. 2003 se sídlem nebo zapsanou provozovnou na území České republiky a s prokazatelnou historií min. 3 měsíce před vyhlášením výzvy, tj. od 20. 12. 2024. Provozovna je identifikována „Identifikačním číslem provozovny“, které se zapisuje do Rejstříku živnostenského podnikání.”

  1.  Kde najdu přílohy k výzvě KV III?

Odpověď: Povinné přílohy k žádosti najdete na tomto odkaze: https://mk.gov.cz/vyzva-464-kreativni-vouchery-iii pod textem vyhlášení výzvy.

  1. Musí být v kategorii Film / video / televize výstupem hotové filmové dílo? Mohu například pouze využít kreativní služby střihače pro práci s natočeným materiálem či si objednat u scénáristy scénář filmu?

Odpověď: Výstupem nemusí být hotové filmové dílo. V této kategorii lze podat žádost i na dílčí způsobilé aktivity (kreativní služby) související s touto kategorií (scénář, střih, režie, apod.).

  1. Plánuji žádat o dotaci na vytvoření loga, které chceme využít pro výrobu nápisu na budovu. Můžeme dotaci čerpat i na výrobu nápisu?

Odpověď: Dotace je určena na společný tvůrčí proces žadatele a poskytovatele služeb (kreativce), jenž je založený na součinnosti obou stran. Způsobilými náklady je tvorba loga. Náklady na výrobu nápisu nejsou součástí kreativní služby, proto jsou považovány za nezpůsobilé.  

  1. Je možno doložit jako přílohu průzkum trhu, který byl realizován před podpisem smlouvy, tedy také v roce 2024? Případně je nějaký nejzazší termín provedení průzkumu, který bude akceptován?

Odpověď: Ano, je to možné. Pokud byla smlouva podepsána oběma smluvními stranami v roce 2024, je nutné ve smlouvě explicitně uvést termín v roce 2025, kdy bude plnění zahájeno. Tento termín bude poté dnem zahájení realizace projektu.  Nejzazší termín pro provedení průzkumu trhu není stanovený, ale v době podání žádosti již musí být zrealizovaný, jelikož přílohou žádosti musí být již uzavřená smlouva s poskytovatelem služby.

 

Spojte se s námi